lunes, 7 de mayo de 2007

Les TIC a l'ed.Infantil. Temes 5 i 6

Les TIC a l’educació Infantil, de Jordi Cases i M.Roser Torrescana.

El tema 5 d’aquest llibre: Programari i recursos didàctics és interessant per a les persones que volen dedicar-se a la docència o que ja són mestres de l’etapa Infantil, ja que aquest tema proporciona un llistat del programari informatitzat, més habitual que s’utilitza a l’educació Infantil.
A més justifica la seua utilització, ficant èmfasi en les seues utilitats, així com en la facilitat del seu ús, per als nens i nenes d’aquestes edats. També fa una recerca a Internet del recursos per a treballar els diferents àrees curriculars que hi ha en Ed. Infantil: Descoberta d’un mateix; Descoberta de l’entorn natural i social; Intercomunicació i llenguatges.

En conclusió, dir que com a mestres , encara que ens proporcionen un seguit de recursos tecnològics, cal saber triar el millor per a les necessitats del nostre alumnat i sempre fer un ús educatiu d’aquestos, ja que si no ho férem estaríem creant un espai macrotecnificat, on olvidessim el vertader sentit de les noves tecnologies en educació.

El tema 6, Experiències TIC a l’educació infantil, es un viatge per diferents experiències que es porten a terme en aules d’ed. infantil. Aquest tema és important , pel fet de que complementa al tema5, es a dir, fa que aquest no sols es quede en un llistat de recursos, ja que dona exemples pràctics de les utilitzacions diverses que es poden dur a terme en Infantil, amb aquestos recursos tecnològics.

Els autors ens proposen una sèrie d’activitats per a treballar diferents camps del currículum , d’una manera motivadora per als nens , útil i significativa per a nosaltres i que done resultats positius, per als pares.
La possibilitat d’activitats que es poden fer és molt àmplia, i com a mestres tenim que estar al corrent de totes elles, per a poder adequar-les a les característiques dels nostres xiquets.

Per finalitzar voldria dir , que aquest llibre hem resulta molt útil, ja com a mestra vull tindre a l’abast tots els recursos possibles per a treballar a l’escola. A més
la societat tecnològica avança i amb ella té que avançar l’escola.

Com a suggeriment voldria dir, que com a futures mestres , no sabem si anem a treballar amb un PIP ( programa d’incorporació progressiva ); amb un PIL(programa d’immersió lingüística) o amb un PEV (Programa d’ensenyament en Valencià), per tant tindríem que saber recursos que foren tant en valencià, com els que tenim al llibre, com en castellà. Els recursos en castellà no es veuen molt reflexats, encara que supose que es podran trobar en un altre llibre que parle sobre les Tic, també.

No hay comentarios: