domingo, 22 de abril de 2007

CoM A DoCeNtS:Q TeNiM Q SaBeR sObRe LeS NTIC?

Com a mestra, per a treballar, els continguts, que s’especifiquen al REAL DECRET1630/2006, del 29 de desembre, per el que s’estableixen les ensenyances mínimes, deuria principalment de tindre un control sobre els usos dels instruments tecnològics, als quals els nens i nenes ja en tenen contacte a la seva vida quotidiana. Integrant aquestos instruments com a eines per a fer treballs al aula entre tots. responent al contingut:

1. Iniciación en el uso de instrumentos tecnológicos como ordenador, cámara o reproductores de sonido e imagen, como elementos de comunicación.

També com a docent, podríem utilitzar com a estratègies d’aprenentatge, produccions audiovisuals, que explicaren alguna cosa d’interès o de reforç d’allò que estem treballant a l’aula. Sempre acompanyant i explicant el que hi estan veient. ¿Preguntant-los si els agrada el que estan veient, si ho estan entenent, etc.? Responent al segon contingut:
2. Acercamiento a producciones audiovisuales como películas, dibujos animados o videojuegos. Valoración crítica de sus contenidos y de su estética.

També hem de saber explicar als nens i nenes que hi ha coses que hi veuen als mitjans de comunicació, als vídeo jocs, que no són veritat. Simplement són una invenció per a informar i, divertir a la gent, etc. Així com fer entendre als més menuts que allò que hi veuen amb els seus ulls és al realitat i allò que veuen a través d’algun aparell potser o no part de la realitat. Responent al tercer contingut:
3. Distinción progresiva entre la realidad y la representa- ción audiovisual.

Fer conscients a l’alumnat que hi ha altres recursos molt divertits , com els llibres, on també podem aprendre molt. Ja que amb els llibres els nens i nenes desenvolupen la seua imaginació en la creació dels personatges, en l’espai on trancorreixen les accions, etc. En els llibres els efectes especials els fiquen ells. Responent al quart criteri:
4. Toma progresiva de conciencia de la necesidad de un uso moderado de los medios audiovisuales y de las tec- nologías de la información y la comunicación

No hay comentarios: